Dnes máme Tři krále a tak jako oni podle legendy (nebo Matoušova evangelia, chcete-li) přinesli nedávno narozenému Ježíškovi dárky, i my vám přinášíme dárek v podobě představení novinek mezi drivery.
Již jsme psali o novinkách Titelist TSi a PING G425. Zatímco Titleist TSi2 a TSi3 si již můžete v ČR vyzkoušet, a mimochodem stojí to za to, na PING G425 a jeho tři varianty si ještě budeme muset chviličku počkat. Zatím jsou totiž k dispozici pouze v Asii, Austrálii a Africe. Evropa i USA mají zatím smůlu.
Z různých testů a srovnání napříč internetem jasně vyplývá, že právě tito 2 výrobci budou letos výrazně šlapat na paty (a možná je i v lecčems přeskočí) značkám, které jsou dlouhodobě brány jako naprostá špička, totiž TaylorMade a Callaway. A zatímco v loňském roce byl úspěšný model PING G410 z pohledu celkového hodnocení a například Callaway Maverik Sub Zero v testech rychlosti míče, pro letošní rok si mnoho odborníků tipuje jako vítěze v soutěži o nejvyšší rychlost míče Titleist potažmo PING, kterému je někdy už rovnou přisuzována první příčka v kategoriích tolerance a celkový výkon. No uvidíme.
Callaway
I Callaway totiž chystá velikou novinku a jeho kmenová hráči už ji začínají trochu tajemně propagovat s claimem „Budoucnost rychlosti přichází“.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Zobrazit příspěvek na Instagramu
JAIL BREAK AI SPEED FRAME
Ten zelený rámeček není nic jiného, než vložka za úderovou plochu nových driverů Callaway EPIC SPEED, která je nadstavbou již delší dobu používaného systému JAIL BREAK. Novinka nese název JAIL BREAK AI SPEED FRAME. Můžeme tedy takřka s jistotou říct, že „rámeček“ byl vyvíjen stejnou umělou inteligencí (AI), jako úderová plocha „Flash Face“ driverů Callaway. Uvidíme, jaký vliv na rychlost míče bude mít. Ale nepředpokládáme, že by inženýři z Carlsbadu někde udělali chybu 😅
Níže obrázky, které jsou nově k dispozici na USGA Conforming Golf Club Listu. Hole jsou tak legální pro hru na PGA, LPGA i European Tour a všech soutěžních kolech, která podléhají pravidlům golfu. Na obrázcích níže je vidět, že budeme mít co do činění s minimálně 4 modely. A pro fanoušky můžeme napsat, že novinka bude laděná do jedovatě zelené barvy. Takže pokud máte doma ještě něco z vybavení Epic nebo Mack Daddy, nevyhazujte – mohlo by to ladit.
Callaway EPIC SPEED


Mizuno ST-X a ST-Z
Zatím víme pouze to, že v prodeji budou již počátkem tohoto roku. Ano, tedy brzy. Rozhodně nejsou očekávaný s takovým nadšením jako novinky od výše uvedených značek. A budou pravděpodobně určeny pro hráče se střední nebo nižší švihovou rychlostí. Model ST-Z pak bude k dispozici ve verzi pro levoruké hráče.

Cobra KING RAD Speed
Ani pro rok 2021 se nebudou chtít nechat zahanbit pánové a dámy z COBRA Golf Inc. Novinka z jejich dílny se jmenuje RAD Speed a zahrnuje 3 modely. Těmi jsou RAD Speed (RAD = radiální nebo-li paprskovitý), RAD Speed XB a RAD Speed XD. RAD Speed je rychlý a snižující rotaci míče, RAD XB je velmi tolerantní vůči nepřesným zásahům a RAD XD pomáhá hráčům hrát rovně, tedy eliminuje hlavně slice. Ta zmiňovaná „paprskovitost“ se týká úderové plochy (opět CNC milled) a rozložení závaží na spodní straně hlavy hole.

Cobra směřuje svůj vývoj k maximální rychlosti a u jejich driverů je možná nejlépe viditelná práce s aerodynamikou hlavy hole. Úderová plocha jakoby přesahuje do koruny hlavy hole a zdůrazňuje tak zaoblení hran. Sekundárním efektem pak může být i ochrana laku horní části hlavy hole v místech, která na svého majitele mohou prozradit ty nejméně povedené údery.
PING G425
Ping letos míří vysoko. Hodně vysoko. Se svou modelovou řadou G425 hodlají oslovit opět širší publikum než v předchozích letech a úspěchy předchozího modelu jim hrají do karet. Nemluvě o skvělé sezóně Lee Westwooda nebo Viktora Hovlanda, kteří jsou momentálně nejúspěšnějšími ambasadory této klasické značky.

TaylorMade SIM2
Nejnověji uvedl svou novou modelovou řadu na USGA Conforming Clubs List TaylorMade. Ten pro svou novou řadu používá označení SIM2 a bude obsahovat 3 modely. SIM2, SIM2 MAX a SIM2 MAX D. Jakmile bude o driverech TaylorMade více, budeme vás informovat. Pro teď si můžeme jen říci, že fotografie níže evokují velký podíl karbonových vláken a tedy snahu o zlehčení hlavy a posun těžiště směrem vzad pro maximalizaci MOI (moment setrvačnosti). Novinkou je pak šroub umístěný kolem patky hlavy hole, který bude mít vliv právě na MOI a také pomůže s regulací spinu. Jo a kromě bílé, bude sekundární barvou modrá. To jen kdybyste přemýšleli o tom, k čemu bude nový TM driver nejlépe ladit.

Pro tentokrát už je to vše. Ale brzy se vrátíme s novými informacemi!