Máme zimu a máme lockdown. Zase. A kdoví, kolik jich ještě bude. Ale máme i vakcínu a ta by to mohla vše vyřešit! Snad, některá z nich…
A tak jako by vakcína měla vyřešit problém s COVID-19, tak golfový shaft AutoFlex by vám mohl pomoci s řešením délky vašich ran s driverem. Zvlášť, když se nedá ani zajít do posilovny nebo pilovat švih v indoorech s pomocí trenérů a moderních technologií v podobě Trackmana nebo GCQuad. No dobře, cvičit se dá samozřejmě i doma a na driving se zajít dá, když se teploty blíží k deseti stupňům. Ale to nebývá moc často a člověk také musí občas i pracovat a věnovat se rodině, že.
Dumina Inc.
Jihokorejský výrobce shaftů, který u nás není moc známý, ale v Asii si již udělal skvělé jméno díky úspěchům na KLPGA a elitních amatérských sériích svými shafty AUTOPOWER. Ty jsou s obvyklou asijskou precizností vyráběny tak, aby vyhovovaly jak hráčkám LPGA tak špičkovým amatérům. Díky 7 modelům a jejich odstupňování, kdy rozestupy mezi ideálními švihovými rychlostmi pro daný model a váhu shaftu jsou jen 5 MPH, si vybere opravdu každý s rychlostí švihu až do 120 MPH. Bryson, Cameron a Tony tak sice mají smůlu, ale my obyčejní smrtelníci bychom si jistě vybrali. Ale zůstali bychom u nabídky AUTOPOWER? Nejspíš ne. Protože Dumina Inc. přišli s novinkou v podobě shaftu AutoFlex.
AutoFlex Golf Shaft aneb Korea Hidden Technology
AutoFlex je nová generace shafů využívající speciální technologii „tkaní“ a vrstvení grafitových vláken a hlavně v sobě skrývá onu v nadpisu zmiňovanou skrytou technologii z Jižní Koreje. O té se bohužel moc neví. Tedy krom toho, že evidentně funguje jak si můžete prohlédnout na přiložených videích z různých testů. Co se ale ví, jsou parametry jednotlivých shaftů a ty jsou velmi neobvyklé. Posuďte sami, co můžete získat za „pouhých“ 750 USD. To je totiž cena jednoho kusu/sahftu AutoFlex!
Specifikace
Model SF305X – 39 gramů / Ladies / Rychlost švihu: 65~85 mph
Model SF405 – 43 gramů / Mens / Rychlost švihu: 85~95 mph
Model SF505 – 51 gramů / Professionals+Low HCP Players / Rychlost švihu: 95~105 mph
Model SF505X – 54 gramů / Long Drive Players / Rychlost švihu: 110~125+ mph
SF v názvu modelu znamená „Spec Free“ a odkazuje na to, že AutoFlex nepoužívá konvenční dělení shaftů na L, R, S a X. Ostatně ono by to asi ani dost dobře nešlo u shaftů, které jsou takto lehké. Tak jak to vlastně dělají, že shaft AutoFlex pro hráče s rychlostí švihu přes 100 MPH má vážit jen 51 gramů? Odpověď neznáme. Ale různí testeři se shodují na tom, že ač je shaft ve vrcholu nápřahu poměrně pružný, jakmile začnete cestu hole směrem k míči, jako by ztuhnul. Výsledkem pak je velmi dobrý kontakt s míčem i přes subjektivní počáteční vysokou flexi (měkkost) shaftu. Shaft navíc pomáhá i se zásahy mimo sweetspot, kdy takto zasažené míče neztrácejí tolik z rychlosti, kterou by měli při přesném zásahu míče. Alespoň tak se o tom zmiňují hráči, kteří již shaft testovali.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Jaký model zvolit?
Chtělo by se říci, že takový, k jakému sedí vaše rychlost švihu viz specifikace výše. Ale ani to není u AutoFlex zcela jednobarevné. Po pročtení různých diskuzí a Instagramových příspěvků výrobce vyplynul na povrch docela zajímavý a u fittingů trochu opomíjený fakt. Totiž že při stejné švihové rychlosti ale různých tempech švihu je vhodné volit jiný shaft. Pro hráče se švihovou rychlostí 100 MPH a plynulým tempem s pomalým nápřahem výrobce doporučuje verzi SF405 (43 gramů!). Pro hráče se stejnou švihovou rychlostí 100 MPH, ale s rychlejším tempem, tedy agresivnějším švihem je doporučován shaft SF505 (51 gramů).
Pokud máte AutoFlex v užším výběru, je potřeba v rámci fittingu sledovat kromě rychlostí hlavy hole a míče také zpětnou rotaci míče resp. spin rate. Ten by ani u AutoFlex neměl být zbytečně vysoký, jinak budete ztrácet vzdálenost.
Závěr
AutoFlex asi nebude svatým grálem. Alespoň ne pro všechny typy golfistů a golfistek. Ale při dobře provedeném fittingu by jistě měl vyjít jako nejlepší volba mnohým z nás, kteří sice nešvihají extrémně rychle, ale zato mají plynulé tempo. Těm by AutoFlex měl pomoci získat nějaké ty metry navíc nebo zůstat na stejných vzdálenostech při menši agresivitě švihu. Stárneme totiž všichni a zrychlovat švih je stále obtížnější.