TaylorMade vstupuje do roku 2021 novým driverem s modelovým označením SIM 2. Tolik úspěšný model SIM se pokusili vylepšit, což nebylo jednoduché. Vždyť TaylorMade SIM byl snad nejpoužívanějším driverem napříč profesionálními okruhy a i mezi amatéry se těší veliké oblibě. Výrobce se tedy rozhodl zapracovat na hratelnosti resp. tolerantnosti modelu SIM a výsledkem je nová řada 3 driverů s označením SIM 2.
Nový model v sobě obsahuje hodně carbonu. Je ho snad tolik, že byste jej v případě recyklace mohli použít na tunnig nějakého menšího vozidla. Nebo na rám dětského kola. No ano, trochu přeháníme. Ale opravdu, když SIM 2 porovnáte s konkurencí, zjistíte, že z pohledu použitého množství uhlíkových vláken je v podstatě bezkonkurenční.


Koncepce SIM 2 detailněji
U původního modelu SIM se TaylorMade zaměřil na vytvoření maximální aerodynamiky a rychlosti v té nejdůležitější fázi švihu – těsně před impaktem. S novým modelem pak přichází na řadu tolerance chyb s důrazem na rychlost a optimální podmínky pro správné „vypuštění“ míče.
K navýšení tolerance u modelu SIM 2 má pomoci tzv. Forged Ring Construction, nebo-li hliníkové konstrukce ve tvaru podkovy na zadní straně hole. Tato komponenta je jedním ze čtyř základních prvků nové modelové řady driverů. Těmi dalšími jsou: karbonová koruna, karbonové sole a frézovaná zadní (vnitřní) část úderové plochy hlavy hole. Tato konstrukce pak tvoří velmi rychlou, silnou a hlavně tolerantní hlavu hole. Alespoň podle výrobce.
Vzhledem při založení se driver příliš neliší od předchozího modelu SIM. Ostatně i výrobce udává, že nejde o revoluci ale evoluci předchozího modelu. Nejvýraznější je tedy modrá barva, které je zde mnohem více a hliníková podkova. Pochopitelně v modré barvě. Ale tu si vlastně můžete změnit. TaylorMade totiž nabízí paletu celkem 8 barev, které můžete využít při personalizaci své hole. Konkrétní barvy naleznete v galerii níže.
SIM 2
Tradiční hlava driveru je obvykle otázkou kompromisu mezi rychlostí, tolerancí a množstvím otáček. Se SIM 2 však Taylor Made nabízí něco, co tradice obchází. Nový driver nabídne nečekaně hodně tolerance, poměrně nízký počet otáček a dostatek rychlosti míče, aby mohl stále patřit mezi nejrychlejší drivery na trhu. Díky 16g závaží umístěnému na konci „Inertia Generatoru“ (ten výběžek spodní strany hole, co vypadá jako kýl vikingské lodi) dokáže SIM 2 vytvořit překvapivě vysoký MOI („moment setrvačnosti“), který je ukazatelem tolerance hlavy hole. Čím vyšší MOI, tím tolerantnější hůl. Novinkou je umístění TPS závaží dost blízko za úderovou plochu, což by mělo pozitivně ovlivnit kombinaci nízkého počtu otáček a vysoké tolerance nepřesných úderů.
SIM 2 MAX
Vyšší váha závaží na Inertia Generatoru než u modelu SIM 2, konkrétně 24 gramů, zvyšuje MOI. TPS Front Weight je zde o něco blíže patce hole a mohlo by tak pomáhat při tvarování ran do draw. Zároveň optimalizuje střední až vyšší start míče (tzv. „launch“) a střední až nízký počet otáček míče. Docela dobrá kombinace, že? U tohoto driveru doporučujeme začít testování a až podle výsledků se uchýlit k jednomu ze dvou dalších modelů.
SIM MAX D
D = Draw. Tento driver je určen těm, kteří potřebují trochu pomoci s neoblíbeným a metry kradoucím slice. U těchto typů holí musíte obvykle udělat kompromis kdy na úkor narovnání ran obětujete něco z tolerantnosti hole. Častým řešením je posunutí těžiště hlavy hole hodně blízko k její patce, což negativně ovlivňuje MOI a tím snižuje tolerantnost hole. TaylorMade u tohoto modelu posunul celý Inertia Generator blíže k patce a závaží je umístěno až na úplném konci hlavy hole (chtělo by se říct až za zadními světly) čímž se opět zvyšuje MOI.
Twist Face
Ano, i SIM 2 má veleúspěšný Twist Face s injektovanou hmotou pro regulování COR (coefficient of restitution) a CT (characteristic time) na pravidly povolenou míru. Tentokráte se však ona hmota nevstřikuje přes úderovou plochu, ale přes špičku hlavy hole. Mimochodem všechny hlavy hole mají shodný objem a to obvyklých 460cc.


K dispozici jsou 2 základní shafty:
Tensei AV Raw Blue
Flex | Weight | Torque | Tip Size | Launch | Spin |
---|---|---|---|---|---|
X | 71g | 3.9 | .335 | Mid | Mid-Low |
S | 68g | 4 | .335 | Mid | Mid-Low |
R | 65g | 4.4 | .335 | Mid | Mid-Low |
HZRDUS Smoke RDX
Flex | Weight | Torque | Tip Size | Launch | Spin |
---|---|---|---|---|---|
6.5 | 69g | 3.5 | .335 | Low | Low |
6.0 | 67g | 3.5 | .335 | Low | Low |
Galerie


