Jeho revírem je golfové hřiště. Jeho tempo je více než dostačující. Jeho protivníky jsou nakloněné roviny, bolestivá převýšení, dlouhé přechody a drahota.
Seznamte se, GALAXY Titan.
Takhle nějak by mohlo začínat promo video novinky v repertoáru společnosti trendGOLF, titanového vozíku GALAXY Titan. A i když jde samozřejmě o trochu nadsázky a hodně nostalgie, tak je na něm mnoho pravdy.
Titanové elektrické vozíky nebo také „titan v elektrice“. Nebo Titáni 💪😉 Prostě nezpochybnitelný vrchol „potravního řetězce“ napříč trhem s vozíky. Ať už tahacími, tlačenými nebo elektrickými. Titan je prostě na vrcholu. A zřejmé je to i z ceníků jednotlivých výrobců. Vždyť JuCad drive SL Titan začíná nad 78 tisíci korunami a rozhodně nenabízí takovou ovladatelnost a skladnost jako model Travel, který začíná na 95 tisících korunách (a mimochodem je svou skladností srovnatelný s námi testovaným modelem). Nabídka konkurenčního TiCadu pak začíná dokonce až nad 90 tisíci korunami.
My se však dnes budeme věnovat jiné značce, jejíž top model jsme podrobili důkladnému testu.
GALAXY Titan
V průběhu babího léta jsme měli možnost vyzkoušet vozík GALAXY Titan, vlajkovou loď mezi vozíky společnosti trendgolf.cz. Projeli jsme s ním 18 jamek na Černém Mostě a pak 2 devítky v Motole. Bez dodatečného nabíjení a s dostatečnou kapacitou minimálně na další devítku mimochodem (já osobně bych si troufnul i na kratší a rovinatější osmnáctku).
Vozík nám byl k dispozici v kompletní výbavě, tedy vč. tašky, držáku skorekarty a držáku na deštník. A už od začátku bylo jasné, že s rozkládáním a sestavováním vozíku nebude moc práce. Vozík totiž váží i s taškou lehce přes 9 kg a samotný ve smontovaném stavu s baterií ani ne 6 kg. Součástí balení je ještě nabíječka a samotná taška nabízí možnost oddělit kolečka od těla vozíku. To pro případ, že byste spěchali a nechtělo se vám kolečka čistit.
První dojmy z vozíku byly pozitivní. Vozík se konstrukcí zdálky velmi podobá některým konkurentům, nejvíce asi již zmiňovanému JuCad Travel. Při bližším pohledu jsou již vidět zřejmé rozdíly, které bychom ale vnímali spíše jako otázku vkusu než kvality. JuCad má trochu ostřejší linie a při hodně blízkém pohledu je vidět o něco lepší zpracování titanu v místech svárů, tedy tam, kde se napojuje jedna „trubka“ na druhou. Jinak vypadá i madlo a uložení baterie, která je u GALAXY sice připojena do stejné trubky jako u JuCadu, ale namísto uložení v bagu (které je také možné) je tady velmi jednoduchým způsobem možné baterii nasunout na trubku, která drží přední kolečko.
Ovládání vozíku
Ovládání vozíku je jeho jedinou slabinou, kterou navíc odhalí spíše uživatelé, kteří již měli možnost vyzkoušet jiné tipy elektrických vozíků. Pro někoho, kdo si pořizuje první prémiový elektrický vozík to pravděpodobně vůbec problémem nebude. Tou slabinou je totiž trochu delší reakce na uvedení vozíku do pohybu z klidové polohy. Dělá se to hlavním tlačítkem POWER, které se zmáčkne a následně se vozík rozjede. Vozíku však chvíli trvá než zareaguje, má takový svůj „turbo“ efekt, kdy po zmáčknutí cca vteřinu čeká, než se uvede do pohybu. Krom toho je však ovládání velmi příjemné a regulátor rychlosti funguje velice dobře a hlídat ho musíte jen při jízdě z/do většího kopce.
Tělo vozíku
Vozík je vyroben z titanu, tedy je velmi pevný a působí prémiovým dojmem. Pevnost vozíku je cítit hlavně na nakloněných rovinách, kdy dobře drží stabilitu a na kamenitých cestách, kde naopak poskakuje jako sporťák na poli. Ale protože je vozík určen k pohybu na travnatých a k tomu krátce střižených plochách, má u nás za stabilitu a jízdní vlastnosti za jedna.
Vozík je velmi skladný, dá se rozložit na 3 samostatné součásti plus kola a baterie. Není to však nutné, můžete jej do auta jen poskládat ve složeném stavu pouhým povolením některých závitů. Samotné rozložení je pak otázkou okamžiků díky bajonetům v jednotlivých částech. To platí i pro 2 hlavní kola. Ta jsou velmi lehká jako celý vozík a přitom odolná. Obouvají černé pneumatiky, které se díky „semislick“ vzorku tvořeného jen podélnými pruhy čistí velmi dobře a není potřeba jim v prostorách vyhrazeným pro mytí věnovat více času než u jiných vozíků. Zvláště na jaře a na podzim tohle oceníte.
Motor
Zde vlastně motory. V nápravě modelu GALAXY Titan jsou totiž zabudovány 2 elektrické motory vyrobené v Německu. Tedy žádná Čína, ale Made in Germany! A to je vzhledem k ceně vozíku a případným reklamacím veliké plus.
Baterie
Jak už jsme psali výše, baterie se pyšní opravdu velmi dobrou výdrží, což je pro nás velmi silný prodejní argument. Navíc není nijak veliká, dá se jak velmi dobře uchytit na tělo vozíku, tak schovat do bagu (pro tuto variantu doporučujeme dokoupit delší kabel k baterii). Navíc má indikátor nabití v podobě pěti zelených diod, tedy po pár hrách nejenom že tušíte, co si můžete dovolit před dalším nabitím, ale také to vidíte.
Příslušenství
K vozíku se standardně v ceně dodává držák deštníku, držák scorecard (obojí titanové) a transportní taška s odděleným prostorem pro kola. Což nebývá zvykem. U dražších značek mezi vozíky je to podobné jako s dražšími auty – cokoliv navíc je za příplatek …
Cena
Cena vozíku je 62.000,- resp. 65.000,- podle toho, jestli zvolíte i magnetickou brzdu jako součást vybavení. Ta pak při zastavení brzdí jedno kolo vozíku, který pak stojí velmi pevně na místě i ve svahu.
Distribuce
Vozíky Trendgolf v ČR aktuálně nabízí a má na jejich distribuci výhradní zastoupení trendgolf.cz. Dle dostupných informací vyřizují případné reklamace obratem s opravou či doručením náhradního dílu do 10 dnů. V určitých případech vám i půjčí náhradní vozík pro případ, že by měla oprava zabrat více času nebo porucha přišla v naprosto nevhodnou dobu před turnajem apod.
Verdikt Golf Agenta
GALAXY Titan není levný vozík. A ani do vod levných „elektrik“ necílí. Přeci jen je to pár kusů kvalitního titanu s elektrickými motory Made in Germany, který se svou skladností vyrovná tomu nejlepšímu na trhu. Na druhou stranu mezi titanovými vozíky vévodí svou cenou těm nejnižším cenovým patrům ve své kategorii. Takže nás musí logicky zajímat často zmiňovaný a velmi důležitý parametr poměr CENA/VÝKON. A ten je tady skvělý! Titanový, skladný, s vysokou kapacitou baterie a nějakým tím příslušenstvím navíc. Do toho dobře vypadá. My bychom se za GALAXY Titan na hřišti rozhodně nestyděli a těch ušetřených 10 – 15 tisíc korun bychom dokázali skvěle investovat. Třeba do nového driveru s nafitovaným příplatkovým shaftem nebo do putteru na míru 😇